Vestea proastă pentru fanii Spotify: de ce nu se aude cum trebuie

de: Andrei Tilimpea
07 02. 2022

Spotify spune că încă lucrează la ascultarea muzicii de calitate superioară, dar nu poate spune prea multe despre asta.

În ultima vreme, mulți dintre concurenții Spotify au trecut pentru a adăuga niveluri fără pierderi la serviciile lor, oferind muzică de calitate superioară celor care doresc mai multe detalii. Atât Amazon, cât și Apple Music oferă opțiuni de calitate superioară, de exemplu,

Spotify nu s-a lăsat mai prejos și a promis că, până la finalul lui 2021, va oferi o opțiune similară.

2021 a trecut și Spotify nu și-a ținut promisiunea, iar utilizatorii au început să-și arate nemulțumirea din ce în ce mai vocal pe rețelele de socializare. Chiar și unii dintre muzicieni sunt revoltați de slaba calitate a sunetului de pe Spotify, pe care Neil Young l-a numite „degradat și sterilizat”.

Problemele nu se mai termină pentru Spotify

Pe parcursul celei mai recente postări, Young – un susținător de multă vreme al sunetului hi-fi – critică puternic Spotify pentru calitatea audio cu pierderi. „Amazon, Apple Music și Qobuz oferă până la 100% din calitatea muzicii astăzi și sună mult mai bine decât sunetul degradat și sterilizat al Spotify”, spune el.

Mai mult, Young își imploră fanii „să meargă într-un loc nou căruia îi pasă cu adevărat de calitatea muzicii”. A convinge consumatorii să-i pese de fidelitatea în fluxul de muzică poate fi dificil, mulți oameni nu pot face diferența între ceva precum nivelul „de înaltă calitate” al Spotify și adevăratul fără pierderi – în special cu prevalența căștilor, căștilor și difuzoarelor Bluetooth.

Astfel, în continuare nu se știe când va face și platforma suedeză pasul la un nivel superior al calității muzicii. Pe surse, se știe că Spotify ar vrea să lanseze un abonament special pentru lossless, pe care să ceară bani în plus. Asta în contradicție cu rivalii, care au inclus lossless-ul în abonamentele actuale, fără costuri suplimentare.